Students’ reflections on the design of digital resources to scaffold metacognitive activities

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/126580
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Students’ reflections on the design of digital resources to scaffold metacognitive activities
Autor/es: Cusi, Annalisa | Telloni, Agnese I. | Visconti, Katia
Palabras clave: Mathematics education | Mathematics teaching
Fecha de publicación: 2022
Editor: PME | Universidad de Alicante
Cita bibliográfica: Cusi, Annalisa; Telloni, Agnese I.; Visconti, Katia. “Students’ reflections on the design of digital resources to scaffold metacognitive activities”. In: Fernández, Ceneida, et al. (Eds.). Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Alicante, Spain, 18-23 of July of 2022. Alicante: PME, 2022. Vol. 2. ISBN 978-84-1302-176-8, pp. 203-210
Resumen: In this paper we investigate the efficiency of the design of a digital resource aimed at scaffolding students’ metacognitive processes during problem solving activities. We develop this investigation by focusing on students’ a-posteriori reflections on their interaction with the digital resource. Through the analysis of students’ reflections, we highlight the digital meta-scaffolding elements that are relevant for students and their level of awareness about the provided metacognitive support.
URI: http://hdl.handle.net/10045/126580
ISBN: 978-84-1302-176-8
ISSN: 0771-100X
Idioma: eng
Tipo: info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Derechos: © 2022 left to authors
Revisión científica: si
Versión del editor: https://web.ua.es/pme45/
Aparece en las colecciones:PME 45 - Proceedings - Vol. 2

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
Thumbnailproceedings-pme-45-vol2-26.pdf160,09 kBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.