Diàleg entre iguals a l'aula. Eina per a la construcció del coneixement matemàtic Autors/ores Xavier Vilella Miró Resum La construcció del coneixement matemàtic implica que l'alumne estableixi les connexions adients entre el nou coneixement i aquells dels quals ja disposa, que els connecti amb la seva xarxa personal de pensament. El procés d'aprenentatge que es pot esdevenir en una aula és determinat pel tipus d'ensenyament de les matemàtiques que es plantegi. Hem de partir del principi que totes les persones saben matemàtiques, poden aprendre'n i poden comunicar les seves idees als altres. El diàleg entre iguals és una eina potent per a aconseguir que a l'aula hi hagi construcció de coneixement matemàtic. Per a facilitar aquesta mena de diàleg, cal que es donin algunes condicions (relacionades amb els objectius d'alt nivell que es persegueixen, les tasques i el seu enriquiment, les intervencions del professor, el tractament de l'error i el paper del contrast, etc.). A l'aula de matemàtiques també hem d'ajudar a aprendre a dialogar. Descàrregues Text complet Publicat 2014-01-17 Número Núm. 33: octubre 2013 Secció Articles Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista NouBiaix per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Matemàtiques (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista NouBiaix. Els autors responen davant la Societat Catalana de Matemàtiques, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l'obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.Societat Catalana de Matemàtiques, està exempta de tota responsabilitat derivada de l'eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari en el text o en el material gràfic- a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s'autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.NouBiaix no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.