Accions de millora de l’ensenyament de lèxic en les classes de català com a L2
Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10045/90473
Título: | Accions de millora de l’ensenyament de lèxic en les classes de català com a L2 |
---|---|
Autor/es: | Sánchez-López, Elena | Antolí Martínez, Jordi M. | Vidal Lloret, Vicent | Buforn, Àngela | Garcia Sirvent, David |
Grupo/s de investigación o GITE: | Traducció de Clàssics Valencians a Llengües Europees. Estudis Literaris, Lingüístics i Traductològics Comparats | Investigación y Formación Didáctica |
Centro, Departamento o Servicio: | Universidad de Alicante. Departamento de Filología Catalana | Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica |
Palabras clave: | Lèxic | Llengua catalana | L2 | TIC |
Área/s de conocimiento: | Filología Catalana | Didáctica de la Matemática |
Fecha de publicación: | 2018 |
Editor: | Universidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educación |
Cita bibliográfica: | Sánchez López, E., et al. "Accions de millora de l’ensenyament de lèxic en les classes de català com a L2". En: Roig-Vila, Rosabel (coord.). Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2017-18 = Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària. Convocatòria 2017-18. Alicante: Universidad de Alicante, Instituto de Ciencias de la Educación (ICE), 2018. ISBN 978-84-09-07041-1, pp. 2081-2096 |
Resumen: | En aquesta investigació s’analitzen diversos aspectes metodològics sobre l’ensenyament-aprenentatge del lèxic de llengua catalana com a L2 per a l’assignatura Iniciació a la Llengua Catalana I (codi 32513), assignatura obligatòria del primer curs del Grau de Traducció i Interpretació per a l’alumnat que comença els estudis universitaris amb un nivell zero o A1 de català. Atesa la dificultat observada en les proves escrites dels darrers cursos a propòsit de l’adquisició del lèxic, el professorat de l’assignatura, amb la col·laboració d’altres professors especialistes en llengua i didàctica, ha decidit dissenyar un mòdul específic per a aquest ítem de l’assignatura per mitjà de recursos TIC que faciliten tant el treball a l’aula com l’estudi de manera no presencial; s’ha implementat i s’ha avaluat. Amb els resultats obtinguts, s’observa una millora clara entre els resultats dels coneixements previs i els adquirits; s’observa una diferència clara entre els resultats del grup de control i de l’experimental a favor del segon; s’han anivellat els resultats de la pregunta de lèxic en la prova escrita respecte de les altres preguntes; i, en definitiva, s’observa una millora general del grup experimental en la competència lèxica. |
URI: | http://hdl.handle.net/10045/90473 |
ISBN: | 978-84-09-07041-1 |
Idioma: | cat |
Tipo: | info:eu-repo/semantics/bookPart |
Derechos: | © De la edición: Rosabel Roig-Vila, Jordi M. Antolí Martínez, Asunción Lledó Carreres & Neus Pellín Buades; del texto: las autoras y autores; de esta edición: Instituto de Ciencias de la Educación (ICE) de la Universidad de Alicante |
Versión del editor: | http://hdl.handle.net/10045/85067 |
Aparece en las colecciones: | Docencia - Redes ICE - Capítulos de Libros INV - TRACLAVAL - Capítols de Llibres INV - IFD-DM - Capítulos de Libros |
Archivos en este ítem:
Archivo | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
Memories-Xarxes-I3CE-2017-18-146.pdf | 1,45 MB | Adobe PDF | Abrir Vista previa | |
Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.