Accions de millora de l’ensenyament de lèxic en les classes de català com a L2

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10045/90473
Información del item - Informació de l'item - Item information
Título: Accions de millora de l’ensenyament de lèxic en les classes de català com a L2
Autor/es: Sánchez-López, Elena | Antolí Martínez, Jordi M. | Vidal Lloret, Vicent | Buforn, Àngela | Garcia Sirvent, David
Grupo/s de investigación o GITE: Traducció de Clàssics Valencians a Llengües Europees. Estudis Literaris, Lingüístics i Traductològics Comparats | Investigación y Formación Didáctica
Centro, Departamento o Servicio: Universidad de Alicante. Departamento de Filología Catalana | Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica
Palabras clave: Lèxic | Llengua catalana | L2 | TIC
Área/s de conocimiento: Filología Catalana | Didáctica de la Matemática
Fecha de publicación: 2018
Editor: Universidad de Alicante. Instituto de Ciencias de la Educación
Cita bibliográfica: Sánchez López, E., et al. "Accions de millora de l’ensenyament de lèxic en les classes de català com a L2". En: Roig-Vila, Rosabel (coord.). Memorias del Programa de Redes-I3CE de calidad, innovación e investigación en docencia universitaria. Convocatoria 2017-18 = Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària. Convocatòria 2017-18. Alicante: Universidad de Alicante, Instituto de Ciencias de la Educación (ICE), 2018. ISBN 978-84-09-07041-1, pp. 2081-2096
Resumen: En aquesta investigació s’analitzen diversos aspectes metodològics sobre l’ensenyament-aprenentatge del lèxic de llengua catalana com a L2 per a l’assignatura Iniciació a la Llengua Catalana I (codi 32513), assignatura obligatòria del primer curs del Grau de Traducció i Interpretació per a l’alumnat que comença els estudis universitaris amb un nivell zero o A1 de català. Atesa la dificultat observada en les proves escrites dels darrers cursos a propòsit de l’adquisició del lèxic, el professorat de l’assignatura, amb la col·laboració d’altres professors especialistes en llengua i didàctica, ha decidit dissenyar un mòdul específic per a aquest ítem de l’assignatura per mitjà de recursos TIC que faciliten tant el treball a l’aula com l’estudi de manera no presencial; s’ha implementat i s’ha avaluat. Amb els resultats obtinguts, s’observa una millora clara entre els resultats dels coneixements previs i els adquirits; s’observa una diferència clara entre els resultats del grup de control i de l’experimental a favor del segon; s’han anivellat els resultats de la pregunta de lèxic en la prova escrita respecte de les altres preguntes; i, en definitiva, s’observa una millora general del grup experimental en la competència lèxica.
URI: http://hdl.handle.net/10045/90473
ISBN: 978-84-09-07041-1
Idioma: cat
Tipo: info:eu-repo/semantics/bookPart
Derechos: © De la edición: Rosabel Roig-Vila, Jordi M. Antolí Martínez, Asunción Lledó Carreres & Neus Pellín Buades; del texto: las autoras y autores; de esta edición: Instituto de Ciencias de la Educación (ICE) de la Universidad de Alicante
Versión del editor: http://hdl.handle.net/10045/85067
Aparece en las colecciones:Docencia - Redes ICE - Capítulos de Libros
INV - TRACLAVAL - Capítols de Llibres
INV - IFD-DM - Capítulos de Libros

Archivos en este ítem:
Archivos en este ítem:
Archivo Descripción TamañoFormato 
ThumbnailMemories-Xarxes-I3CE-2017-18-146.pdf1,45 MBAdobe PDFAbrir Vista previa


Todos los documentos en RUA están protegidos por derechos de autor. Algunos derechos reservados.