Web of Science: 4 cites, Scopus: 7 cites, Google Scholar: cites
Significado escolar de las razones trigonométricas elementales
Martin Fernández, Enrique (Universidad de Granada)
Ruiz Hidalgo, Juan Francisco (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de la Matemática)
Rico Romero, Luis (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de la Matemática)

Títol variant: Significat escolar de les raons trigonomètriques elementals
Títol variant: Students' notions of elementary trigonometric ratios
Data: 2016
Resum: En este artículo presentamos algunos resultados de un estudio exploratorio relativo a los modos en que un grupo de estudiantes de bachillerato expresan e interpretan las nociones trigonométricas de seno y coseno. El objetivo de la investigación es indagar sobre las representaciones, conceptos, nociones y sentidos que los estudiantes emplean cuando se les pide describir o mostrar el seno y el coseno de un ángulo. El análisis realizado sobre las producciones de este grupo hace emerger una categorización de distintas respuestas, cuyas relaciones se discuten e interpretan. Los resultados muestran varios tipos de representaciones y sentidos, algunos ya reconocidos en otros estudios, junto con otros nuevos. La escasez de investigaciones relacionadas con el significado escolar de las nociones de seno y coseno aporta interés añadido a este estudio.
Resum: En aquest article presentem alguns resultats d'un estudi exploratori relatiu a les maneres en què un grup d'estudiants de batxillerat expressen i interpreten les nocions trigonomètriques de sinus i cosinus. L'objectiu de la recerca és indagar sobre les representacions, conceptes, nocions i sentits que els estudiants empren quan se'ls demana descriure o mostrar el sinus i el cosinus d'un angle. L'anàlisi realitzada sobre les produccions d'aquest grup fa emergir una categorització de diferents respostes, les relacions de les quals es discuteixen i interpreten. Els resultats mostren diversos tipus de representacions i sentits, alguns ja reconeguts en altres estudis, juntament amb altres nous. L'escassetat de recerques relacionades amb el significat escolar de les nocions de sinus i cosinus aporta interès afegit a aquest estudi.
Resum: In this paper, we present some of the results of an exploratory study on the several ways of expressing and interpreting the trigonometric notions of sine and cosine by a group of 16-17 years old students. The aim of this research is to analyze the representations, concepts, notions and senses handled by students when describing the sine and cosine of an angle. From the analysis on the answers of this group of students emerge a categorization, whose relations are discussed and interpreted. The results show several types of representations and senses, some of which have already been recognized in previous studies, while some others are new. The scarcity of research related with school meaning of the sine and cosine provides an extra interest to the study.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Razones trigonométricas ; Representaciones ; Significado ; Raons trigonomètriques ; Representacions ; Significat ; Trigonometric ratios ; Representations ; Meaning
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 3 (2016) , p. 51-71 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v34-n3-martin-ruiz-rico
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/314145
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/v34-n3-martin-ruiz-rico
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1871


22 p, 1.2 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2016-11-04, darrera modificació el 2022-12-15



   Favorit i Compartir