Ir al contenido

Documat


Hands-on science: rethinking STEAM education in times of uncertainty

Imagen de portada del libro Hands-on science

Información General

  • Autores: M.F.M. Costa (coord.) Árbol académico, José Benito Vázquez Dorrío (coord.), Miguel Ángel Queiruga Dios (coord.) Árbol académico, (coord.)
  • Editores: Universidade de Vigo
  • Año de publicación: 2022
  • País: España
  • Idioma: inglés
  • ISBN: 978-84-8158-937-5
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)

Listado de artículos

    • Nanoexplora (nanoinventum): kit of nanotechnology for education

      J. Díaz Marcos, J. Mendoza, J.M. Rebled, Sandra Memminger Ruiz, N. López

      págs. 1-7

      Artículo
    • PLB at school: a case study μ-QUANT-optimizing microplastics quantification through image analysis

      B. Machado, C. Aguiar, C. Coelho, C. Gonçalves, I. Ramos, M. Mota, R. Rocha

      págs. 8-16

      Artículo
    • Using Backyard brains' human-human interface to perform a Milgram experiment

      D. Duque, D. Sánchez Bestué

      págs. 17-19

      Artículo
    • Can you make de difference?: SDGs junior summer school

      M. Ballatore, C. Ricci

      págs. 20-24

      Artículo
    • CODELASTRO: a STEM project for code learning with astronomical ideas

      H. Cachetas, V.M. Martins, M.F.M. Costa Árbol académico, J.P. Vieira

      págs. 25-40

      Artículo
    • From the magic of chemistry (science) to the chemistry (science) of magic

      Josep Maria Fernández Novell, Carme Zaragoza Domènech

      págs. 41-48

      Artículo
    • Hands-on STEAM and inclusive education in Primary School

      M. Marques, M.F.M. Costa Árbol académico

      págs. 49-57

      Artículo
    • Chemistry of food, essential to promote science education

      Josep Maria Fernández Novell, E. Blanco Ferran, X. Fernández Alias, Carme Zaragoza Domènech

      págs. 58-64

      Artículo
    • PBL at school: a case study e-DRONE-assesing cargo ship exhaust emissions using low-cost multicopter unmanned aerial vehicles

      J. Cunha, M. Gonçalves, M. Noites, P. Dinis, R. Rocha

      págs. 65-73

      Artículo
    • Interdisciplinary didactic scenario in technology education and information technology

      I. Golikidou, D. Fasouras

      págs. 74-79

      Artículo
    • Introducing science to Primary school students with autism spectrum disorders

      M. Marques, M.F.M. Costa Árbol académico

      págs. 80-87

      Artículo
    • Creating of STEM-equipment: mini solar plant

      K. Minakova, R. Zaitsev, M. Kirichenko

      págs. 88-92

      Artículo
    • Prosody and Hands-on Science: the results of AMPER in Madeira for learning and research

      M.H. Dias Rebelo

      págs. 93-103

      Artículo
    • Approaching science to school children

      Raquel Arroyo Sanz, Álvaro Alonso Díez, Verónica Calderón Carpintero Árbol académico, L. Cuenca Romero, Sara Gutiérrez González Árbol académico

      págs. 104-106

      Artículo
    • The user of computer animation to support teaching of science in Primary Education

      E.N. Petraki

      págs. 107-109

      Artículo
    • Science education for wind power technique and electricity generator driven by ocean waves

      C. H. Chou

      págs. 110-119

      Artículo
    • STEAM-based learning in Tesla Academy for Hands-on Science and leaders language school: the edu input and the outcome

      E. I. El-Shafey

      págs. 120-124

      Artículo
    • Teacher training on virtual labs and low-cost science experiments

      Francisco Javier Redondas Maseda, José Benito Vázquez Dorrío, Bárbara de Aymerich Vadillo, M.Y. Álvarez Granda, M. García Calzada

      págs. 125-129

      Artículo
    • Creating of STEM-equipment: made a Galileo refractor

      K. Minakova, M. Kirichenko, R. Zaitsev

      págs. 130-134

      Artículo
    • Hands-on in the school pond!

      V.M. Martins, M.F.M. Costa Árbol académico, M.J. Araújo, M.L. Miranda

      págs. 135-140

      Artículo
    • De-Mystifying science

      D. Balmer

      págs. 141-146

      Artículo
    • Creating blogs about chemistry and Covid-19

      Carolina Sotério, S.L. Queiroz

      págs. 147-151

      Artículo
    • Hands on science learning starts in play in the earliest years

      S.D. Tunnicliffe

      págs. 152-157

      Artículo
    • The attitude of visual impaired students towards STEM: a pilot study

      A. Baptista, A. Chrysargyn, R. Costa, P. Serra, S. Franco, M.F.M. Costa Árbol académico

      págs. 158-160

      Artículo
    • PET-A-Polyethylene Terephthalate Algae

      J. Sá, M. Costa, P. Pereira, N. Francisco

      págs. 161-167

      Artículo
    • Media and digital skills of visual impaired students

      A. Baptista, A. Chrysargyn, R. Costa, P. Serra, S. Franco, M.F.M. Costa Árbol académico

      págs. 168-170

      Artículo
    • Ready to innovate: Maths&Sports4all (RIMAS)

      Vanesa Baños Martínez, A.A. López Gallego, Andrés González Santa Olalla

      págs. 171-177

      Artículo
    • Attitudes of young people to safe listening to reduce risks of hearing loss

      I. Berezovska, Mark Holowchak

      págs. 178-180

      Artículo
    • Hands-on virtual experiments: workshop on virtual laboratories: how to work with inquiry learning spaces and GoLab environment

      Sílvia Zurita i Món, C. Díez

      págs. 181-183

      Artículo
    • Valentina Tereshkova and Hedy Lamarr through scientific experimentation: a science show about their role throughout history

      Iria Estévez Juncal, Antía Novas Arribas, Alba Porto Rodal, Miguel Quiroga Bóveda

      págs. 184-192

      Artículo
    • PBL at school: a case study ALGAE-Analysis of Global Warming in Algae Efficiency

      I. Sarriá, J. Reis, R. Rocha

      págs. 193-198

      Artículo
    • Virtual learning environments: issues of design and inclusion

      F. Sousa

      págs. 199-203

      Artículo
    • Plants, my dear friends

      Antonia Trompeta Carpintero

      págs. 204-207

      Artículo
    • "Blind tests" Are the waters all the same?: the chemical magic of water

      C. Almeida Rocha, C. Alvarenga, J. Gomes, J. Nunes Santos

      págs. 208-209

      Artículo
    • Analyzing visual representation in Brazilian chemistry textbooks

      M.S. Lima, Carolina Sotério, H.M. Larine, S.L. Queiroz

      págs. 210-211

      Artículo
    • AquaCoLab: collaborative laboratories and citizen science for monitoring the quality of freshwater systems

      P. de la Fuente, A. Canepa, Bárbara de Aymerich Vadillo, María Diez Ojeda, Miguel Ángel Queiruga Dios Árbol académico

      págs. 212-214

      Artículo
    • Educational robotic platform for teaching in different education levels

      Daniel García Costa, Emilia López-Iñesta Árbol académico, A. Suárez, P. Amador Martínez, R. Fayos Jordan, Miguel Ángel Queiruga Dios Árbol académico, F. Grimaldo

      págs. 215-216

      Artículo
    • MEDNIGHT: Activities, resources, events and more about the Mediterranean science

      C. Perea, T. Anagnostopoulos, R. Domínguez, M. Martínez, M. Saenz, J. Fuster, M. Pieri, T. Arsan, Gülsün Sağlamer, M. Trimarchi

      págs. 217-218

      Artículo
    • Museums and STEAM education: teach, train and connect

      C. Perea, J. Roldán, R. Martínez, J. Parrés

      págs. 219-221

      Artículo
    • Practical workshop in the AquaCoLab Project: technological tools and citizen science for the knowledge and care of biodiversity

      A. Canepa, P. de la Fuente

      págs. 222-223

      Artículo
    • Real science at secondary school: from Antarctic samples to a scientific poster

      Olga Segundo Mendoza, S.E. Jorge Villar

      págs. 224-225

      Artículo
    • The mobile phone: a powerful Lab in your pocket

      L.C. Pardo, A. Paz

      págs. 226-227

      Artículo
    • How to learn, make and admire science: hands-on activities for environmental caring

      Sandra Curiel Alegre, Blanca Velasco Arroyo, J.J. González Plaza, Carlos Rumbo Lorenzo, Natalia Fernández Pampin, Juan Antonio Tamayo Ramos, S. Martel, R. Barros

      págs. 228-229

      Artículo
    • Integrating English, literature and science through project-based learning: a proposal in Higher Education

      David Ruiz Hidalgo

      págs. 230-231

      Artículo
    • Challenges of the 21st Century in education: emerging technologies

      E.M. Gomis, C. Perea

      pág. 232

      Artículo
    • Community service to share learning and science

      Marián Queiruga Dios, María Jesús Santos Sánchez Árbol académico, Miguel Ángel Queiruga Dios Árbol académico, María Araceli Queiruga Dios Árbol académico

      pág. 233

      Artículo
    • How to learn calculus in an easier and more efficient way

      C. H. Chou

      pág. 234

      Artículo
    • Informal learning programs and environment as a way to enhance: STEM education process: examples from Tunisian experience

      S. Sedrette

      pág. 235

      Artículo
    • Investigation of Science and Art Center teachers' opinions on STEM education approach

      E. Sahin, Ö. Celebi

      pág. 236

      Artículo
    • Melanogaster: catch the fly: first European network of citizen science in adaptation genomics

      Olga Segundo Mendoza, Lourdes Aldea Segura

      pág. 237

      Artículo
    • Monastir Science Palace: towards a national leader in STEM learning

      S. Nasr

      pág. 238

      Artículo
    • Open School with STEM projects

      C. Díez

      pág. 239

      Artículo
    • Partnerships between schools and science institutions: the Magnet Project Experience

      Sílvia Zurita i Món

      pág. 240

      Artículo
    • Rocket development: Tafra Aerospace

      T.A.F.R. Alves

      pág. 241

      Artículo
    • Ukrainian education in rimes of uncertainty

      I. Berezovska, M. Rataj

      pág. 242

      Artículo
    • Writing popular science texts on treatments to fight Covid-19

      Carolina Sotério, S.L. Queiroz

      pág. 243

      Artículo
    • Come on a geological safari!

      D. Balmer

      pág. 244

      Artículo
    • Testing eyes protection against UV

      L Afonso, L. Peralta

      pág. 245

      Artículo
    • Science and technology for a sustainable future

      A. Rey, D. Rojo

      pág. 246

      Artículo
    • Citizen science and youth clubs: the Domus experience

      P. Barciela Garrido

      pág. 247

      Artículo
    • Networking and creativity

      J. Díaz Marcos, E. Conches

      pág. 248

      Artículo

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de libro

Opciones de compartir

Opciones de entorno