Ir al contenido

Documat


Languages for specific purposes in the digital era

Imagen de portada del libro Languages for specific purposes in the digital era

Información General

  • Autores: Elena Bárcena Madera Árbol académico, (coord.) Árbol académico, Jorge Arús Hita (coord.)
  • Editores: Springer Alemania
  • Año de publicación: 2013
  • País: España
  • Idioma: español
  • ISBN: 9783319022215
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)

Reseñas

  • Ha sido reseñado en:

    • Languages For Specific Purposes in the Digital Era (Heidelberg, New York, Dordrecht, London: Springer, Educational Linguistics, Vol.15, 2014, 354 pages; Eds. Elena Bárcena, Timothy Read, Jorge Arús)

      María Dolores Castrillo de Larreta-Azelain

      Verbeia: Journal of English and Spanish Studies = revista de estudios filológicos, ISSN-e 2444-1333, Nº. 0, 2015, págs. 334-338

    • Digital Technologies in Domain-Specific Language Learning: Gains and Challenges

      Izaskun Elorza

      Digital Education Review, ISSN-e 2013-9144, Nº. 29, 2016, págs. 312-316

Otros catálogos

  • Citas a capítulos: 20 Citas

Listado de artículos

    • Part I. General issues about learning languges with computers

      • Information technology and languages for specific purposes in the EHEA: options and challenges for the knowledge society

        Elizabeth Arnó-Macià

        págs. 3-26

        Artículo
      • Fostering learner autonomy in technology-enhanced ESP courses

        Ana María Gimeno Sanz Árbol académico

        págs. 27-44

        Artículo
      • The I-Agent project: blended learning proposal for professional english integrating an AI extended version of moodle with classroom work for the practice of oral skills

        Elena Martín Monje, Noa Talaván Zanón

        págs. 45-68

        Artículo
      • Student assesment in the online language learning materials developed and delivered through the Ingenio System

        Ana Sevilla-Pavón, Antonio Martínez Sáez, José Macario de Siqueira Rocha

        págs. 69-87

        Artículo
    • Part II. Computer-assisted experiences for the development of language competences and skills

      • Internet dictionaries for teaching and learning business english in spanish universities

        Pedro Antonio Fuertes Olivera

        págs. 91-110

        Artículo
      • Moodle glossary tasks for teaching legal english

        Ruth Breeze

        págs. 111-128

        Artículo
      • Promoting specialised vocabulary learning through computer-assisted instruction

        María Dolores Perea Barberá, Ana Bocanegra-Valle Árbol académico

        págs. 129-154

        Artículo
      • A practical application of wikis for learning business english as a second language

        Pilar Rodríguez Arancón, Cristina Calle Martínez

        págs. 155-173

        Artículo
    • Part III. Corpus-bsed approaches to/applications for teaching and processing languages

      • A genre-based approach to the teaching of legal and business english: the GENTT specialized corpus in the LSP classroom

        Anabel Borja Albi Árbol académico, Natividad Juste Vidal, Pilar Ordóñez López Árbol académico, José Tomás Conde Ruano

        págs. 177-196

        Artículo
      • Innovative methods for LSP-teaching: how we use corpora to teach business russian

        James Wilson, Serge Sharoff, Paul Stephenson, Anthony Hartley

        págs. 197-222

        Artículo
      • Automatic specialized vs. non-specialized text differentiation: the usability of grammatical features in a latin multilingual context

        María Teresa Cabré Árbol académico, Iria da Cunha Fanego Árbol académico, Eric Sanjuan, Juan Manuel Torres Moreno Árbol académico, Jorge Vivaldi Palatresi

        págs. 223-242

        Artículo
      • Exploring the potential of corpus use in translation training: new approaches for incorporating software in danish translation course design

        Anne Lise Laursen, Ismael Arinas Pellón

        págs. 243-263

        Artículo
    • Part IV. Processing natural languages

      • Representing environmental knowledge in ecolexicon

        Pamela Faber Benítez Árbol académico, Pilar León Arauz, Arianne Reimerink

        págs. 267-302

        Artículo
      • New approaches to audiovisual translation: the usefulness of corpus-based studies for the teaching of dubbing and subtitling

        Juan Pedro Rica Peromingo, Reyes Albarrán Martín, Blanca García Riaza

        págs. 303-322

        Artículo
      • The pragmatic level of ontolingannot´s ontologies and their use in pragmatic annotation foa language teaching

        Antonio Pareja Lora

        págs. 323-344

        Artículo
      • págs. 345-347

        Artículo

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de libro

Opciones de compartir

Opciones de entorno