Ir al contenido

Documat


Emma Castelnuovo: Professora a l’escola secundària de Roma

  • Autores: Emma Castelnuovo
  • Localización: NouBiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, ISSN-e 2014-7104, ISSN 1133-4282, Nº. 16, 2000 (Ejemplar dedicado a: Quines matemàtiques ha de dominar una persona en el tercer mil·leni?), págs. 38-39
  • Idioma: catalán
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • Emma Catelnuovo ha ensenyat matemàtica durant quaranta anys a l’escola secundària de Roma, dedicant-se particularment a la didàctica de la matemàtica a l’escola mitjana (11-14 anys).

      Formada a l’escola de grans matemàtics com Guido Catelnuovo, el seu pare, i Federico Enriques, el seu oncle, ha aportat sempre a l’ensenyament, a més d’una seriosa cultura matemàtica, pedagògica i psicològica, una àmplia visió de la ciència. És autora de diversos llibres que han influït fortament en els programes italians per a l’escola italiana. El 1949 apareixia la seva “Geometria Intuïtiva” que constituí una autèntica revolució en l’ensenyament de la matemàtica: el noi havia de ser el veritable protagonista i havia d’arribar ell mateix a la descoberta; a la Geometria seguí la publicació d’un llibre d’aritmètica, “I Numeri”. Altres obres reconegudes internacionalment són “Didactica della matematica”, “Documenti di un’esposizione di matematica” o bé “Matematica nella realità”, que han estat traduïts a diverses llengües. És també autora de nombrosos articles científics de didàctica de la matemàtica publicats tant en revistes italianes com estrangeres, i ha format part de la direcció de les principals comissions internacionals per a l’ensenyament de la matemàtica.


Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno