Ir al contenido

Documat


El joc del 1089 en l’ensenyament dels nombres decimals i la introducció del llenguatge algebraic

  • Carles Dorce [1]
    1. [1] Universitat de Barcelona

      Universitat de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: NouBiaix: revista de la FEEMCAT i la SCM, ISSN-e 2014-7104, ISSN 1133-4282, Nº. 33, 2013, págs. 22-35
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Quin és el secret del número 1089? En aquest article s’exposa una experiència didàctica que pretén introduir el llenguatge algebraic a l’ESO, paral·lelament a la pràctica dels algorismes de les operacions bàsiques amb nombres decimals.

      Les peculiaritats del número 1089 no són noves, però aquí es presenten de manera que el seu estudi permet treballar les matemàtiques des d’una vessant motivadora i innovadora.

    • English

      What is the secret of number 1089? This article shows an educational experience which introduces the algebraic language in the Compulsory School and allows to practice the basic operations with decimal numbers. The peculiarities of number 1089 are not new but here are presented so that they help to learn Mathematics from a motivating and innovative point of view.

  • Referencias bibliográficas

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno