Ir al contenido

Documat


Coneixement del cànon artístic del còmic a les aules universitàries: possibilitats didàctiques. Anàlisi comparada de diverses universitats

  • Autores: Eduard Baile López, Ana Asión Suñer, Roberto Bartual Moreno, José Pablo Gallo León, Julio Andrés Gracia Lana, Francisco Javier Ortiz Hernández, Pilar Pomares Puig, Álvaro Pons, María Porras Sánchez, Francisco Manuel Sáez de Adana Herrero Árbol académico, José Rovira Collado, Juan Antonio Sánchez Jiménez, Ramón Sánchez Verdú, Guillermo Soler Quílez, Gerardo Vilches Fuentes
  • Localización: Memòries del Programa de Xarxes-I3CE de qualitat, innovació i investigació en docència universitària: Convocatòria 2019-20 / coord. por Rosabel Roig Vila Árbol académico, Jordi M. Antolí Martínez, Rocío Díez Ros, Neus Pellín Buades, 2020, ISBN 978-84-09-24478-2, págs. 359-366
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Aquesta memòria reflecteix la faena de la xarxa 4698 sobre el coneixement del cànon artístic del còmic entre l’alumnat universitari. S’hi explica l’elaboració i difusió d’una enquesta respecte un llistat de trenta obres compilat pel grup Unicòmic de la Universitat d’Alacant a partir de publicacions especialitzades, i amb la qual es pretén saber quin és el grau de reconeixement d’historietes clàssiques. Inicialment, la pretensió era que aquesta enquesta s’estenguera a facultats diverses de la UA i a altres universitats, per la qual cosa els components de la xarxa pertanyen a institucions acadèmiques diverses. No obstant això, les dificultats derivades del confinament provocaren que l’enquesta se centrara en alumnat de la Facultat d’Educació; així mateix, la supervisió per a poder aconseguir un espectre major d’enquestats no fou tan efectiva com s’havia previst. En tot cas, aquest projecte representa un pas avant en un procés d’investigació que, després d’altres xarxes docents en aquesta universitat mateix i en les quals s’ha anat compilant un corpus bibliogràfic al voltant del cànon artístic del còmic, ara ens permet avançar vers la confrontació amb els interessos de l’alumnat per a poder implementar-hi en el futur un cànon segons nivells educatius i amb propostes pedagògiques pertinents.


Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno