Ir al contenido

Documat


Oportunidades y retos para conectar las matemáticas y las ciencias en el aula

  • Edelmira Badillo Jiménez [2] ; Conxita Márquez Bargalló [1]
    1. [1] Universitat Autònoma de Barcelona

      Universitat Autònoma de Barcelona

      Barcelona, España

    2. [2] Consejo de dirección de UNO
  • Localización: Uno: Revista de didáctica de las matematicas, ISSN 1133-9853, Nº. 81, 2018 (Ejemplar dedicado a: Conexiones entre matemáticas y ciencias), págs. 4-7
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Referencias bibliográficas
    • EURYDICE (2003): The teaching profession in Europe: Profile, trends and concerns. Report III: Working conditions and pay. Bruselas. Eurydice.
    • NATIONAL COUNCIL OF TEACHERS OF MATHEMATICS (2000): Principles and standards for school mathematics. Reston. NCTM.
    • NATIONAL RESEARCH COUNCIL (2012): A framework for K-12 Science Education. Practices, Crosscutting Concepts and Core Ideas. Washington. The...
    • OSBORNE, J. (2014): «Teaching Scientific Practices: Meeting the Challenge of Change». Journal of Science Teacher Education, vol. 25(2), pp....

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno