Ir al contenido

Documat


OpeNER: Open Polarity Enhanced Named Entity Recognition

  • Autores: Rodrigo Agerri Gascón Árbol académico, Montse Cuadros, Germán Rigau Claramunt Árbol académico
  • Localización: Procesamiento del lenguaje natural, ISSN 1135-5948, Nº. 51, 2013, págs. 215-218
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Actualmente existe una gran cantidad de empresas ofreciendo servicios para el analisis de contenido y minera de de datos de las redes sociales con el objetivo de realizar analisis de opiniones y gestion de la reputacion. Un alto porcentaje de peque~nas y medianas empresas (pymes) ofrecen soluciontes espec cas a un sector o dominio industrial. Sin embargo, la adquisicion de la necesaria tecnolog a basica para ofrecer tales servicios es demasiado compleja y constituye un sobrecoste demasiado alto para sus limitados recursos. El objetivo del proyecto europeo OpeNER es la reutilizacion y desarrollo de componentes y recursos para el procesamiento lingustico que proporcione la tecnologa necesaria para su uso industrial y/o academico

    • English

      Currently there are a many companies o ering Content Analytics and Social Internet Mining services for the purposes of Opinion Mining and Reputation Management. A high percentage of Small and Medium Enterprises (SMEs) are active o ering niche solutions to speci c segments of the market and/or domains.

      However, acquiring or developing the base qualifying technologies required to enter the market is an expensive undertaking that redirects the already limited resources of SMEs away from o ering products and services that the market demands.The main goal of the OpeNER european project is the reuse and repurposing of existing language resources and data sets to provide a set of underlying technologies to the broader industrial and academic community

  • Referencias bibliográficas
    • Bosma, W., P. Vossen, A. Soroa, G. Rigau, M. Tesconi, A. Marchetti, M. Monachini, and C. Aliprandi. 2009. Kaf: a generic semantic annotation...
    • Gretzel, Ulrike and Kyung Hyan Yoo. 2008. Use and impact of online travel reviews. In Information and communication technologies in tourism...
    • Hu, M. and B. Liu. 2004. Mining and summarizing customer reviews. In Proceedings of the tenth ACM SIGKDD international conference on Knowledge...
    • Lee, Heeyoung, Angel Chang, Yves Peirsman, Nathanael Chambers, Mihai Surdeanu, and Dan Jurafsky. 2013. Deterministic coreference resolution...
    • Mendes, P. N., M. Jakob, A. Garca-Silva, and C. Bizer. 2011. Dbpedia spotlight: Shedding light on the web of documents. In Proceedings of...
    • Pang, B. and L. Lee. 2008. Opinion mining and sentiment analysis. Foundations and Trends in Information Retrieval, 2(1-2):1135.

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno