Ir al contenido

Documat


La argumentación y la demostración en un contexto multicultural

  • Autores: Benedetto di Paola
  • Localización: Uno: Revista de didáctica de las matematicas, ISSN 1133-9853, Nº. 54, 2010, págs. 69-87
  • Idioma: español
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Referencias bibliográficas
    • BROUSSEAU, G. (1998): Thèorie des situations didactiques (didactique des mathèmatiques 1970-1990). Grenoble. La Pensée Sauvage.
    • CAI, J. (2000): «Understanding and representing the arithmetic averaging algorithm: an analysis and comparison of US and Chinese students‘...
    • CAI, J.; NIE, B. (2007): «Problem solving in Chinese mathematics education: research and practice». ZDM, vol. 39(5-6).
    • CANEVARO P. (1983): Nuestro patrimonio cultural y su enseñanza escolar. Lima. Enseñanza de la Historia.
    • CHEMLA, K. (2001): «I “Nove capitoli sui procedimenti matematici”: la costituzione di un canone nella matematica», en Storia della Scienza:...
    • CHEMLA, K. (2007): «Matematica e cultura nella Cina antica», en BARTOCCI C.; ODIFREDDI, P.: La matematica, i luoghi e i tempi. Turín. Einaudi.
    • CHEMLA, K.; GUO SHUCHUN (2004): Les Neuf Chapitres. París. Dunod.
    • D‘AMBROSIO, U. (2002): Etnomatematica. Bolonia. Pitagora.
    • GARCIA HOZ, V., y otros (2000): Dal fine agli obiettivi dell‘educazione personalizzata. Palermo. Palumbo.
    • GHEVERGHESE, J.G. (1987): «Foundations of Eurocentrism in Mathematics». Race and Class, núm. 27.
    • GRANET, M. (1988): La pensée chinoise. París. Albin Michel.
    • HOK-WING, L.; BIN, W. (2002): «A comparison of strategies adopted by primary students in four cities of China in solving mathematical problems»,...
    • KARLGREN, B. (1950): The Book of Odes: Chinese text, transcription and translation. Estocolmo. Museum of Far Eastern Antiquities.
    • LLOYD, G.E.R. (1966): Polarity and analogy. Two types of argumentation in early Greek thought. Cambridge. Cambridge University Press.
    • NEEDHAM, J. (1981): Scienza e Civiltà in Cina. Vol. I y II. Turín. Einaudi.
    • NISBETT, R.E. (2003): The Geography of Thought. Londres. Nicholas Brealey.
    • NISBETT, R.E., y otros (2001): «Culture and systems of thought». Psychological Review, núm. 108, p. 291
    • PIAGET, J. (1967): Lo sviluppo mentale del bambino. Turín. Einaudi.
    • SPAGNOLO, F. (1996): Insegnare le Matematiche nella scuola secondaria. Florencia. La Nuova Italia.
    • SPAGNOLO, F. (2002): «History and Ethno-Mathematics in the Interpretation of the process of learning/teaching», en 13 Conferencia de la ICMI...
    • SPAGNOLO, F.; AJELLO, M.; XIAOGUI, Z. (2005): «Cultural differences in scholastic and non-scholastic environments: reasoning patterns and...
    • YONG, L. (1994): «Jiu zhang suanshu (nine chapters on the mathematical art): An overview». Archive for History of Exact Sciences, núm. 1(47).

Fundación Dialnet

Mi Documat

Opciones de artículo

Opciones de compartir

Opciones de entorno